“Sengaja Buat2 Pengs4n, Dulu Pun Pernah Berlakon Mcm Ni”- Akhirnya Roslan Shah Dedah Cerita Sebenar

SUSULAN insiden pengsan semasa siaran langsung program Wanita Hari Ini (MHI) pada Isnin, ada yang mendakwa pengacara Roslan Shah melakukan gimik untuk meraih perhatian.

Sedar dengan andaian itu, Roslan menjelaskan insiden berkenaan benar-benar berlaku tanpa dirancang memandangkan keadaan kesihatannya kurang baik.

“Takkan la benda macam ni saya nak buat gimik pula! Apa kaitan saya dengan WHI? Memang tak terlintas nak buat gimik, benda ni memang tak terduga, saya pun kurang sihat semasa itu.

“Ini semua berlaku dengan tiba-tiba, bukan saja-saja nak propa untuk buat marketing atau gimik! Biarlah netizen nak kata apa pun sebab benda-benda macam ni kita tak boleh nak duga.

“Bagi saya sesuailah dengan topik WHI semalam iaitu Mulut Tempayan… bila jadi benda macam ni baru kita tahu mulut orang memang tak boleh nak tutup. Biarlah mereka nak cakap apa pun, mereka tak tahu apa berlaku sebaliknya.

“Ada saksi lain yang turut berada di studio pada hari kejadian, tanyalah mereka apa yang terjadi ketika itu. Saya tak pernah buat gimik macam ini,” katanya ketika dihubungi mStar.

Pada Isnin, Roslan tiba-tiba rebah ketika ditemu bual oleh pengacara WHI iaitui Fatin Hamimah dan Hawa Rizwana semasa program itu bersiaran secara langsung di TV3.

Roslan kemudiannya dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh untuk pemeriksaan lanjut dan doktor memaklumkan dia mengalami tekanan darah tinggi mencecah lebih 220.

Kejadian mengejutkan itu menerima pelbagai reaksi netizen, malah ada yang menulis komen negatif dan menganggap ia hanya lakonan semata-mata.

“Susah nak agak, dulu pun dia pernah berlakon macam ni kat program Citcat Azwan.

“Tengok gaya pun cepat benar rebah ke bawah, sedangkan dia duduk elok je kat kerusi tu.

“Saya selalu tengok orang pengsan, tapi ini nampak macam dibuat-buat,” ujar beberapa netizen.

Dalam pada itu, Roslan berkata, keadaan kesihatannya semakin stabil tetapi masih ditahan di wad.

“Sekarang ini saya masih ditahan di wad Hospital Sungai Buloh, Alhamdulillah terbaharu doktor memberitahu saya tiada darah tinggi dan tiada kencing manis.

“Cuma semalam tekanan darah saya naik tiba-tiba. Buat masa ini belum tahu lagi sampai bila saya akan berada di wad.

“Apa-apa pun saya nak ucapkan terima kasih kepada mereka yang terus mendoakan agar saya cepat sihat dan boleh bekerja seperti biasa,” ujarnya.

Roslan Shah rebah di WHI akibat tekanan darah tinggi, Hawa Rizwana panik pertama kali berlaku ketika siaran langsung

PENGACARA sensasi Roslan Shah secara tiba-tiba rebah ketika menjadi tetamu dalam rancangan Wanita Hari Ini yang bersiaran secara langsung pada Isnin.

Menurut kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak TV3, Roslan dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh dan kini berada dalam keadaan stabil.

“Sebaik sahaja kejadian itu pihak produksi memanggil panel doktor di Sri Pentas untuk memeriksa kesihatan Roslan.

“Dia sedar dan memberi respons sepanjang tempoh itu dan didapati mengalami tekanan darah tinggi.

“Beliau dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh untuk pemeriksaan lanjut. Ujian saringan RTK juga dimaklumkan negatif,” ujar kenyataan media yang diterima.

Roslan menjadi tetamu rancangan itu bagi membincangkan topik bertajuk Si Mulut Tempayan bersama dua pengacara iaitu Hawa Rizwana dan Fatin Hamimah.

Sementara itu, berkongsi situasi ketika bersiaran langsung, Hawa mengakui panik namun terpaksa meneruskan rancangan tersebut secara tenang.

“Kejadian seperti ini pertama kali terjadi sepanjang saya menjadi pengacara.

“Memang panik seketika, namun team produksi berjaya untuk tenangkan saya bersama rakan pengacara. Kami harus teruskan rancangan hingga ke akhir.

“Saya harap Cik Lan (Roslan) berada dalam keadaan baik,” ujar Hawa ketika dihubungi mStar.

Sumber: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*