“Malam Pertama Tumpah Dar4h”- Akibat Buatan Orang, Wanita Menigg4l Lepas Dua Minggu Kahwin

PENDERITA4N seorang wanita ini berakhir dengan trag1s sekali.

Duga4n demi dug4an yang ditempuhi akibat disihir sejak tahun 2017 ternyata telah memberi impak buruk terhadap Zullini Akmal Alias, 29, sehingga membawa m4ut pada 17 Februari, Khamis lalu.

Hal ini diceritakan semula oleh ibu saudaranya, Nana Hassan, 35, yang melihat sendiri anak saudaranya ini hidup dalam keadaan terseksa dipercayai akibat perbuatan terku.tuk orang lain.

VIDEO:

Berkongsi kesedihannya menerusi rakaman video di media sosial, Nana begitu terkesan berikutan pemergiaan Zullini setelah dua minggu berkahwin akibat dis1hir.

“Setahu saya dia kena s1hir dah lama sejak 2017. Tapi kesan s1hir tu tak kuat lagi masa dia bujang. Sejak kahwin dua minggu lepas, makin menjadi-jadi pula.

“Dalam dua minggu kahwin tu, keadaan dia makin tervk sampai tak boleh bangun. Dia merac4u sampai tak boleh tidur. Suami dia kena sentiasa ada teman. Sampai suami nak pergi kerja pun tak boleh,” kata Nana ketika dihubungi mStar.

Jelas Nana yang menetap di Felda Sungai Nerek, Temerloh, Pahang ini, setelah anak saudaranya diijabkabulkan pada 2 Februari 2022, banyak kejadian an3h berlaku terhadap Zullini.

Zullini dan suaminya telah melangsungkan perkahwinan mereka pada 2 Februari 2022.

Tambah wanita ini lagi, bukan sahaja kesihatan Zullini terganggu, malah terpaksa berhadapan peristiwa mistik seperti bermimpi bisikan jahat yang menyampaikan perkara bukan-bukan.

“Masa malam pertama lepas berkahwin, dia sakit. Dia tump4h dar4h yang sangat banyak macam orang kegugvran sedangkan dia tak datang haid pun malam tu. Jadi dia terpaksa pindah dari Chenor ke Sungai Nerek untuk berubat.

Saya sangat rapat dengan arwh. Masa hari dia meninggl, memang saya tak sanggup nak tengok- NANA HASSAN

“Keesokkan harinya pula, dia mengadu badan tak sihat. Kesian tengok dia lemah saja. Dah tak nampak air muka dia sebenar. Jadi lesu sebab muntah sampai keluar darah. Macam-macam barang arwh pernah muntah. Serbuk kaca, rambut, benang, hama dan ulat.

“Masa dia merac4u tu mungkin ada gangguan mis.tik. Arwh pernah beritahu saya, dia mimpi ada ‘benda’ datang dekat dia cakap ‘Suami awak bukan sayang dekat awak sangat pun… Tak payahlah nak pergi berubat beria sangat,” ujar ibu saudaranya.

Malah, kata Nana, mereka membawa anak saudaranya menjalani rawatan alternatif dan perubatan Islam apabila keadaannya semakin parah sehinggalah dia menghembus nafas terakhir pada jam 11.47pagi, Khamis.

“Kami ada ikhtiar bawa dia berubat. Ada ustaz datang untuk rawat dia di rumah nenek (ibu Nana) di Sungai Nerek. Ustaz cuma beritahu ada orang hantar sant4u. Hamba Allah tu dengk1 dan busuk hati, mungkin tak suka tengok dia kahwin.

“Saya sangat rapat dengan arwh. Masa hari dia meninggl, memang saya tak sanggup nak tengok. Pagi tu memang naz4k sangat keadaan dia sebelum hembusan nafas terakhir.

Nana (kanan) adalah ibu saudara yang sangat rapat dengan arwh.

“Badan dia memang tak payah cakaplah, memang susut. Dia memang tak boleh bercakap langsung. Nafas dia kuat sangat, sampai ada dar4h keluar melalui mulut,” jelas Nana yang kemudian akui meremang bulu r0manya menceritakan semula kejadian itu.

Menurutnya lagi, melihat cara anak saudara kesayangannya meninggl dunia sungguh menyedihkan, namun Nana reda dan menganggap ia sebagai teguran Allah juga buat dirinya serta orang lain.

Dalam pada itu, Nana turut menitipkan pesan buat individu yang berniat j4hat sehingga sanggup melakukan perbuatan kej1 ini agar sentiasa ingat dengan hukuman Allah.

Antara gambar perkongsian oleh Nana semasa hari bahagia Zullini.

“Mungkin si pelaku rasa puas bila dapat lepaskan kem4rahan dan kedengk1an pada orang lain. Tapi kena ingat balasan Allah akan lebih tervk untuk golongan yang syir1k ni.

“Saya dan keluarga tak akan balas perbuatan si pelaku kalau kami tahu pun dia siapa. Semoga dia bertaub4t daripada main sihir dan sant4u ni dan kembali ke jalan Allah,” kata Nana mengakhiri cerita menyayat hati anak saudaranya.

Sumber: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*