“Menantu Dari Nerak4”- Akhirnya Bekas Menantu Chef Wan, Shikin Maembong Tampil Beri Penjelasan

“Cara kau cakap pun orang tahu kau menipv! Dah lah mulut senget!” Itu adalah antara kecamn yang diterima kakak pelakon Emma Maembong, Shikin Maembong di Instagramnya.

Mesej berbentuk penghina4n dan kutvkan itu dilemparkan beberapa individu tidak dikenali kepada Shikin. Ia susulan perbalahan antaranya dengan bekas bapa mentua yang juga cef terkenal, Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan yang tercetus di media sosial baru-baru ini.

Selain dihambur dengan kata-kata kesat, wujud segelintir netizen yang menulis hantaran berbaur luc4h dan meng4ibkan ibu seorang anak itu.

“Menantu dari ner4ka,” tulis seorang pengguna Instagram.

Kesal dengan perkara tersebut, Shikin menerusi Instastorynya memberi reaksi berhubung kutvkan-kutvkan yang diterimanya itu.

“Kelakar tengok ramai dm dan komen dekat gambar saya, body shaming, hina rupa saya, siap maki bagai.

“Syukur atas pemberian Allah. Saya tahu awak semua perfect, tak macam saya, buruk,” tulisnya.

Shikin baru-baru ini bertindak memfailkan sam4n m4lu terhadap Chef Wan selepas cef terkemuka itu menegurnya secara terbuka gara-gara pertelingkahannya dengan bekas suami, Nadzri atau Chef Riz berhubung soal anak mereka, Putri Arriana Natasya yang kini berusia tujuh tahun.

Bagaimanapun, Chef Wan, dalam kenyataannya di Instagram baru-baru ini menegaskan tidak akan melayan tuntutan sam4n bernilai RM1 juta yang dibuat terhadapnya itu.

Cef selebriti terkenal, Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan terkilan selepas menerima surat tuntutan saman daripada bekas menantunya, Shikin Maembong yang juga kakak kepada pelakon, Emma Maembong.

Menerusi satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagram miliknya, Chef Wan berkata surat tuntutan saman itu telah dihantar melalui peguam bekas menantunya untuk menuntut saman malu berpunca daripada teguran terbukanya mengenai perbalahan Shikin dengan bekas suami, Nadzri berhubung soal anak.

Bekas isteri anak saya, Shikin Maembong melalui peguamnya telah menghantar surat saman malu kononnya beberapa bulan lalu saya menegurnya dan anak saya, Nadzri bergaduh tentang anak. Hak bapa atau ibu adalah sama ke atas anak itu.

Kerana mahu membalas dendam sebab tidak berpuas hati tentang urusan nafkah anak, dia (Shikin) menggunakan cara itu (saman),” katanya.

Ujar cef selebriti berusia 65 tahun itu, dia penat untuk melayan ‘drama’ yang terjadi kerana kedua-duanya sudah dewasa dan boleh berfikir.

Pada masa sama, Chef Wan turut terkilan atas tindakan saman yang dikenakan ke atasnya kerana dia telah banyak membantu wanita itu ketika dalam kesusahan.

“Tak rasa malu ke semasa susah, saya juga yang uruskan bil hospital dan macam-macam lagi. Sebagai bekas bapa mertua, salah ke jika saya memberikan nasihat?

“Sebagai orang tua, saya memberikan nasihat yang baik-baik tanpa perlu melibatkan mahkamah untuk mendapatkan hak penjagaan anak. Ramai orang bercerai, namun masih sama-sama menjaga anak,” ujar Chef Wan.

Dedah Chef Wan lagi, sudah hampir setahun Nadzri tidak berjumpa dengan anaknya kerana dihalang oleh bekas isterinya.

Sekadar info, Nadzri atau nama lengkapnya Mohd Nadzri Redzuwan, 40, mendirikan rumah tangga dengan Shikin atau Siti Nur’ Ashikin Ismail pada 5 Disember 2014 dan bercerai pada Jun 2016.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Putri Arianna Natasya yang kini berusia tujuh tahun.

Sumber: IG Shikin Maembong

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*