-Kau Gelabah Kenapa? Kau Nasihat Sebab Nak Tumpang Populariti Aku Kan”- Kak KM S0und Liza Hanim?

Penyanyi versatil Liza Hanim terpanggil membuat teguran terbuka terhadap usahawan kontroversi, Kak KM yang bertindak menyusukan anak tanpa menutup bahagian payudara sehingga tular dan menjadi perhatian netizen dalam media sosial.

Menerusi hantaran dalam Instagram, Liza Hanim atau nama sebenarnya Haliza Hanim Abdul Halim berkata, sebagai seorang ibu dia juga ada hak untuk menyuarakan pendapat tersendiri.

“Saya terpanggil untuk menyuarakan pendapat. Baru-baru ini ternampak gambar seorang usahawan menyusukan anak depan khalayak ramai dan ambil gambar.

“Sebagai seorang ibu yang menyusukan anak, saya sepenuhnya menyokong usahawan ini dalam breastfeeding journey (kisah penyusuan badannya).

“Namun, sebagai seorang saudara dalam Islam, saya juga mohon tolonglah jaga adab ketika menyusu di khalayak ramai,” tulisnya.

Tambah pelantun lagu Gelisah Mimpi itu lagi, dia juga seperti usahawan terbabit yang turut mempunyai pengalaman menyusukan anak di tempat awam sambil mengambil gambar sebagai kenangan.

“Saya sendiri pernah susukan anak di mana-mana sahaja. Malah pernah satu ketika di tepi jalan di bandar Seoul, Korea dan saya juga merakamkan gambar.

“Tetapi ingatlah, kita harus menjaga adab. Aurat harus dijaga. Ini bukan masalah saya berhijab dan dia free hair (tidak bertudung). Cukuplah jaga kehormatan kita sebagai wanita Islam dan ibu.

“Jagalah kehormatan kita sebagai wanita. Jaga agama kita Islam. Saya bersuara untuk mengingatkan diri sendiri juga,” katanya lagi.

Meninjau ruangan komen, rata-rata pengikut Liza bersetuju dengan pendapat dan teguran sopan yang disuarakannya itu.

“Teguran yang baik. Saya sendiri pun susukan anak tepi jalan atau di luar jika terpaksa. Tapi jagalah adab sebagai seorang wanita.

“Tiada alasan untuk tidak setuju dengan apa yang akak katakan. Teguran macam-macam dah, tapi tetap dipandang sepi,” tulis netizen.

Terdahulu, Liana Rosli atau lebih mesra disapa sebagai Kak KM menuai kontroversi apabila sengaja memuat naik dan berkongsi sebuah video sedang menyusukan anak bongsunya,

Cinta Carissa di sebuah restoran mewah yang dikunjungi ramai pelanggan.

Dia yang juga anak kepada pelakon senior, Normah Damanhuri sempat memuat naik hantaran terbaru sekali gus menjelaskan kepada netizen bahawa video yang dimuat naik

sebelum itu langsung tidak menampakkan payudaranya walaupun berada di tempat terbuka

“Kau Gelabah Knpa? Kau Nasihat Sebab Nak Tumpang Populariti Aku Kan”- Kak KM Sound Liza Hanim?

Usahawan kontroversi Liana Rosli atau lebih dikenali sebagai Kak KM seakan tidak peduli tentang kecaman dan teguran selepas aksinya menyusukan anak di tempat awam tanpa ‘nursing cover’

menjadi perdebatan ramai.

Kak KM malam tadi (Isnin) telah membuka peluang kepada pengikut di laman sosial Instagram (IG) untuk bertanyakan apa sahaja soalan kepadanya.

Antara soalan yang diajukan pengikut termasuklah isu berkaitan menyusukan Cinta Carrisa ketika majlis akikah anak keempatnya itu.

Menjawab soalan tersebut, Kak KM berkata ketika menyusukan Cinta dia tidak mendedahkan bahagian payudaranya itu.

“Saya setuju dengan awak…Awak tak boleh nampak pun payudara saya. Tet*k kita tak nampak pun, yang kau menggelabah ayam kenapa kan? Tunjuk betul-betul baru tahu!,” jawab Kak KM bersahaja.

Selain itu Kak KM turut menjawab soalan netizen mengenai rakan artis yang menegurnya tentang isu sama.

“Alah nak nasihat aku…Biasalah kalau kau dah tak glamour kan, bila kau nak tumpang populariti Kak KM kan…Kesian, sedih! Nak dapat content la tu,” katanya.

Baru-baru ini, perkongsian Kak KM di Instagram menjadi perhatian ramai apabila memuat naik video sedang menyusukan anaknya berusia dua bulan di sebuah restoran di Kuala Lumpur.

Rentetan itu ramai yang menegur perbuatan tersebut termasuk penyanyi Liza Hanim yang berpendapat perkara itu tidak sepatutnya berlaku, sebaliknya usahawan tersebut
sepatutnya

menjaga kehormatan sebagai seorang wanita dan juga ibu.

Menerusi hantaran dalam Instagram, Liza Hanim atau nama sebenarnya Haliza Hanim Abdul Halim berkata, sebagai seorang ibu dia juga ada hak untuk menyuarakan pendapat tersendiri.

“Saya terpanggil untuk menyuarakan pendapat. Baru-baru ini ternampak gambar seorang usahawan menyusukan anak depan khalayak ramai dan ambil gambar.

“Sebagai seorang ibu yang menyusukan anak, saya sepenuhnya menyokong usahawan ini dalam breastfeeding journey (kisah penyusuan badannya).

“Namun, sebagai seorang saudara dalam Islam, saya juga mohon tolonglah jaga adab ketika menyusu di khalayak ramai,” tulisnya.

Tambah pelantun lagu Gelisah Mimpi itu lagi, dia juga seperti usahawan terbabit yang turut mempunyai pengalaman menyusukan anak di tempat awam sambil mengambil gambar sebagai kenangan.

“Saya sendiri pernah susukan anak di mana-mana sahaja. Malah pernah satu ketika di tepi jalan di bandar Seoul, Korea dan saya juga merakamkan gambar.

“Tetapi ingatlah, kita harus menjaga adab. Aurat harus dijaga. Ini bukan masalah saya berhijab dan dia free hair (tidak bertudung). Cukuplah jaga kehormatan kita sebagai wanita Islam dan ibu.

“Jagalah kehormatan kita sebagai wanita. Jaga agama kita Islam. Saya bersuara untuk mengingatkan diri sendiri juga,” katanya lagi.

Sumber: Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*