Ramai Terkejut, Pihak TV3 Tiba2 Tayangkan Satu Video Seakan Perli Seseorang, Lihat Apa Yang Jadi

Sebelum ini, media menyiarkan gambar-gambar mengejutkan ribuan kayu balak terapung dan h.anyut di Sungai Telemong, Bentong di Pahang.

Gambar tersebut diambil oleh wartawan yang membuat tinjauan pasca b.anjir di kawasan itu pada 18 Disember lalu.

Pihak tertentu mend.akwa kewujudan timbunan sisa balak itu berpunca daripada kegiatan penerokaan hutan secara h.aram di kawasan terbabit.

Pemandangan d.ahsyat ini sekali gus membangkitkan persoalan siapa pemilik balak-balak ini. Syarikat manakah yang terlibat. Lebih penting lagi, agensi manakah yang bertanggungjawab membiarkan atau membenarkan aktiviti pembalakan mega ini.

Justeru, kerajaan Persekutuan dan kerajaan negeri perlu mengambil serius perkara ini dan mengambil t.indakan sewajarnya.

Difahamkan, Kerajaan Pahang sedang menunggu laporan lengkap s.iasatan daripada Jabatan Perhutanan Negeri Pahang JPNP berhubung timbunan kayu balak di Sungai Telemong.

Lagu Latar Berita TV3 Tarik Perhatian Ramai

Berita yang disiarkan di televisyen adalah salah satu medium untuk memberitahu atau memaklumkan kepada umum mengenai sesuatu kej.adian. Sudah pastinya sebelum tahun 2000, berita antara segmen yang ditunggu-tunggu setiap malam untuk mengetahui keja.dian terjadi di dalam dan juga luar negara.

Bagaimanapun, hari ini segmen berita menjadi lebih menarik dengan pelbagai kaedah digunakan bagi membuatkan ia nampak lebih terkini. Baru-baru ini satu rakaman yang diambil dari siaran langsung berita di TV3 telah menc.uri perhatian ramai.

Dalam perkongsian tersebut kelihatan pembaca berita memberitahu mengenai sebab keja.dian banjir yang sedang mel.anda Pahang kini. Namun apa yang menc.uri perhatian ramai adalah lagu latar dalam berita tersebut.

Berikut adalah rakaman lagu latar dalam berita ini yang telah dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok dengan nama akaun hazbullah69 serta dari laman media yang lain.

Perkongsian rakaman lagu latar dalam berita yang telah dikongsikan ini telah meraih lebih 300 ribu tontonan dan 23 ribu likes.

Reaksi Orang Ramai

Milik Siapa?

Sumber: TV3 dan Kisah Bena

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*