Tindakan Raja Bomoh, Lakukan Ritual ‘Halau’ Banjir Kini Tular, Netizen Minta Jgn Tambah Murka Allah

Insiden MH360 yang masih lagi hilang tanpa khabar berita sehingga hari ini benar-benar berbekas dalam diri rakyat Malaysia.

Pelbagai inisiatif digunakan untuk mengesan keberadaan pesawat Malaysia Airlines itu termasuklah ada sesetengah pengamal perubatan alternatif yang dikenali sebagai Raja Bomoh  menawarkan diri untuk membantu proses mengesan pesawat yang hilang tersebut.

Buat FB live ketika ritual

Walaupun proses berkenaan tidak berhasil dan mendapat tentangan daripada banyak pihak, namun nama Raja Bomoh kekal menjadi sebutan disebabkan perkara itu sehingga ke hari ini.

Nampaknya, individu tersebut kembali meraih perhatian orang ramai apabila membuat ritual menghalau banjir di FB live miliknya sebelum dimuat naik kembali ke aplikasi TikTok @akhiameer dan mendapat respon yang pelbagai daripada warganet.

Buat solat hajat, jangan syirikkan Allah

Menerusi video yang dikongsikan, pelbagai barang ritual untuk menghalau banjir disediakan dengan memperlihat Raja Bomoh serta seorang lagi wanita mulai membaca ayat-ayat al-Quran serta jampi serapah dengan senaskah kitab suci di hadapan mereka.

Sehubungan dengan tularnya video itu, ruangan komen pengguna TiTok berkenaan penuh dengan reaksi warganet yang bimbang dengan akidah umat Islam susulan perkara tersebut sangat bertentangan dengan agama Islam.

Janganlah tambah murka Allah S.W.T

Ingatkan rancangan ketuk2 Ramadan tadi


Terpesong teruk dah ni

Sesat dah ni

Niat dah betul, cara yang salah

Sumber: OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*