“Anak saya sudah 3 hari tak makan” Wanita Ini beritahu sebab dia ambil kotak oven Mydin

Seorang individu tampil membuat kenyataan berhubung tuduhan yang mengatakan dirinya telah mencuri oven di sebuah pasaraya ketika banjir baru-baru ini sehingga menjadi viral.

Menerusi satu video yang dimuat naik, individu berkenaan menjelaskan dia hanya menggunakan kota oven berkenaan untuk mengisi barang makanan.

“Itu kotak saya ambil letak biskut dan sardin, bukannya oven dalam dia. Kalau oven pun saya ambil apa guna saya ada dekat rumah. Anak saya dah lapar nak bawak balik oven buat apa.

“Anak dah tiga hari tak ada makan. Dorang cakap Mydin bagi makan kat bawah, saya pergilah. Hari kedua saya pergi, pukul 2.30. Orang ingat saya bawa oven, hanya kotak yang saya bawa,” jelasnya.

Dalam pada itu, wanita berkenaan juga menyatakan dia telah membuat satu laporan polis berhubung tuduhan yang dilemparkan ke atas dirinya.

Pada masa sama, dia turut meminta maaf setelah tindakannya itu menimbulkan salah faham ramai pihak sehingga ada yang mengambil kesempatan untuk mengviralkan perkara tersebut.

“Saya dah buat report polis, tapi saya minta maaf semuanya sebab timbul salah sangka. Dalam itu bukan oven, cuma kotak yang dalamnya makanan.

“Yang ambil gambar tu ambil kesempatan, ingat saya ni apa ambil barang begitu. Anak kat rumah dah tiga hari tak makan, nak ambil benda macam tu lagi. Tak masuk akal,” ujarnya.

31 warga asing dicekup ceroboh Mydin

 Seramai 31 warga asing dicekup bagi membantu siasatan kes pecah dan ceroboh pasar raya Mydin di Taman Sri Muda, Seksyen 25 di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, penahanan itu dilakukan Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) berkenaan.

“Kesemua suspek terdiri daripada 10 warga Indonesia, Nepal (9), Bangladesh (7) dan Myanmar (5).

“Kes akan disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan,” katanya dalam kenyataan malam tadi.

Jelas beliau, pihaknya meletakkan elemen pencegahan jenayah di semua kawasan yang terjejas akibat banjir.

Justeru, Baharudin menasihatkan orang ramai di kawasan banjir supaya tidak mengambil tindakan yang menyalahi undang-undang.

“Polis akan mengambil tindakan tegas atas setiap kesalahan jenayah yang dilakukan,” katanya.

Semalam, polis mengesahkan beberapa kejadian pecah kedai serbaneka di sekitar taman berkenaan yang berlaku berlaku antara pukul 1 hingga 2 petang.

Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Berhad (Mydin), Datuk Wira Dr. Ameer Ali Mydin hari ini menghalalkan mereka yang melakukan perbuatan itu dengan niat meneruskan kelangsungan hidup.

Terdahulu, tular satu klip video berdurasi 11 saat di media sosial yang memaparkan mengenai kejadian tersebut.

Perbuatan itu dipercayai dilakukan individu yang terpaksa memecah masuk beberapa kedai kerana kehabisan bekalan makanan akibat terkandas banjir teruk.

Sumber: OHM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*