Mia Ahmad Beri 5 Pesanan Yang Perlu Dielakkan, Dilontarkan Kepada Wanita H4mil.

Pelakon, Mia Ahmad yang kini sedang hamil anak keduanya baru-baru ini menerusi ruangan instagramnya ada berkongsi pesanan buat tatapan umum.

Proses mengandung sememangnya bukanlah satu fasa yang mudah. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang buat pertama kali melalui pengalaman berbadan dua.

Pada masa kini, macam-macam ragam yang sering kita dengar. Tidak dapat dinafikan, adakalanya, mereka berdepan dengan cabaran tersendiri sehingga ada yang boleh mengganggu emosi mereka.

Lebih-lebih lagi apabila terpaksa menghadap ‘mulut’ orang sekeliling. Begitu juga yang dirasai oleh pelakon Mia Ahmad yang kini sedang mengandung anak kedua.

Justeru itu, menerusi ruangan instagram ini Mia Ahmad ada berkongsi mengenai lima ayat yang perlu dielakkan daripada dilemparkan kepada wanita yang mengandung.

“Kamu sangat besar”,” Kamus sangat kecil” – Jangan komen pada saiz. Sesetengah orang sangat sensitif terhadapnya.”

“Kamu nampak sakit/pucat/sedih” – Tolonglah simpan untuk diri sendiri. Banyak ibu yang mengandung mengalami alahan dan insomnia yang teruk.”

“Biar saya beritahu anda perkara paling buat saya trauma ketika saya bersalin” – Jangan berkongsi hal menakutkan. Ia bukan tanggungjawab anda untuk pastikan mereka tahu setiap hal ngeri yang mungkin bakal terjadi.”

“Pastikan menyusu badan” – Nak semak semua hal. Setiap ibu bapa mempunyai perjalanan mereka sendiri membesarkan anak.”

“Kamu asyik lapar” – Wanita mengandung memang selalu berasa lapar dan mereka tidak perlukan komen sedemikian.,”

Sementara itu, menerusi ruangan komen, rata-rata pengikut instagramnya bersetuju dengan apa yang dikongsikan Mia serta turut mendoakan yang baik buat Mia dan baby baru yang bakal dilahirkan tidak lama lagi.

Sekadar info, Pelakon drama Jejak Karmila itu mendirikan rumah tangga dengan pemain bola sepak, Mohd. Izham Tarmizi. Hasil perkongsian hidup, pasangan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Sayf Issa pada September 2018. Mia bakal melahirkan anak keduanya pada Jun nanti.

Sumber : Instagram Mia Ahmad

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*