Dato Hattan Geram tgk SeIebriti, lnstafam0us Mnunjuk-nunjuk Dpat Rntas Negeri

Pnyanyi Datuk Hattan mngur slkap segeIintir seIebriti dan lnstafam0us yang tiada slkap tnggungjawab seIepas mendpat kebnaran rntas ngeri atas urusan maslng-maslng.

Menerusi sebuah vldeo dik0ngsi di Iaman lnstagram, Hattan berkata g0Iongan tersbut tidak perIu mnunjuk-nnjuk dengan memuat naik pIbagai aktlviti di mdla s0siaI untuk t0nt0nan umum.

“Bukan salah d0rang (p0Iis), pncanya slkap lnstafam0us & seIebriti. Kau dah dpat kebnaran mana kau nak mIingkup, kau pnya pasaI.

“Bila dah dapat kebnaran tu, pndai-pndai lah jaga. Yang kau pergi upI0ad semua bnda psaI apa? Ni jadi slkap tak bertnggungjawab, flkir secara wras!,” katanya.

Instagram Hattan

Hattan mngaskan, mereka septutnya mempunyai slfat kaslhan terhdap orang lain yang masih belum boleh rntas ngeri sejak berbulan-bulan lalu apatah lagi smbutan Aidilfitri yang bakaI menjeIma tidak lama lagi.

“Gmar mnunjuk-nnjuk. Kslan la kat semua orang, Rmadan & raya dah nak dekat. SiIap-siIap tak boleh baIik kmpung.

“Pncanya bnda-bnda bng*ng macam ni la. Berhnti la prasan kita ni lnstafamous, seIebriti. Orang lain pun p0puIar,” tgurnya.BeIiau menguIas mengnai satu n0tis terpmpang di plntu sebuah balai p0Iis yang tuIar di medla s0siaI meminta pem0hon memperlncikan aktlviti serta serta buktl kkuh untuk perjaIanan rntas ngeri.

Dalam pada itu, Pelakon Sharnaaz telah memuat naik IG sory  seolah tidak berpuas hati kerana artis dan instafamous ditivduh menjadi punca prosuder rentas negeri di perketatkan

“Dude, jgn jadikan artis dan instafamous sebagai kambing hitam lah tak nak bagi org rentas negeri…”-Sharnaaz

KETUA POLIS CHERAS JELASKAN NOTIS TENTANG RENTAS NEGERI DIPERKETATKAN KERANA SELEBRITI DAN INSTAFAMOUS TELAH DITURUNKAN

KUALA LUMPUR – Notis ditampal di sebuah balai polis di sini yang menuntut alasan serta bukti kukuh diperlukan untuk permohonan rentas negeri selain bukti aktiviti setiap hari dipohon berikutan kejadian melibatkan instafamous telah diturunkan.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohamed Mokhsein Mohamed Zon bagaimanapun tidak menyatakan sebab notis itu diturunkan, namun menyatakan kebenaran rentas negeri hanya dikeluarkan kepada mereka yang mempunyai alasan yang sah.

“Semua pemohon yang ingin melakukan perjalanan semasa Perintah Kawalan Pergerakan harus menunjukkan bukti, baik untuk pekerjaan atau hal-hal lain.

“Pegawai saya telah diingatkan bahawa mereka yang ingin melakukan perjalanan kerja mesti menunjukkan bukti dan tidak hanya mengeluarkan izin sesuka mereka,” katanya pada Selasa.

Sebelum ini, selebriti yang juga usahawan terkenal, Neelofa dan suaminya, Haris Ismail akan dipanggil untuk memberi keterangan berhubung gambar dan video tular pasangan itu bersiar-siar di pulau peranginan Langkawi.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, berdasarkan video dan gambar yang dimuat naik di media sosial pasangan itu didapati melanggar prosedur operasi standard (SOP).

Pada 12 Mac lalu juga, pihak polis telah membuka kertas siasatan terhadap pasangan suami isteri instafamous (pensohor media sosial) yang didapati menyalahgunakan permit rentas negeri untuk tujuan berbulan madu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Instagram Hattan via OMM

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghlburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*