Akhirnya Bekas suami Nadia Brian Buka Mulut dedah kenapa mahu segera bercerai, tak sempat tunggu mahkamah,Tak Sangka

BEKAS suami kepada Nadia Brian iaitu Muizz Nasruddin mengakui dia memfailkan perceraian terhadap aktres tersebut pada Oktober tahun lalu dan mereka akhirnya berpis4h secara sah pada Jumaat lalu.

Mahu memulakan kehidupan baharu tanpa berlengah, Muizz mengambil keputusan untuk melafazkan cer4i di hadapan saksi daripada dua belah pihak di kawasan perumahan Puchong.

Bekas suami Nadia Brian mahu segera bercer4i, tak sempat tunggu mahkamah – “Kami dapat move on dengan kehidupan”

“Saya failkan percer4ian pada Oktober tahun lalu. Namun kerana mahkamah mengambil masa untuk menetapkan tarikh perbicaraan, saya buatkan keputusan untuk melafazkan cer4i di luar mahkamah.

Muizz memuat naik status memberi bayangan mengenai status dirinya.

“Dengan cara ini kami dapat move on dengan kehidupan. Lafaz cerai itu dilakukan pada malam, Jumaat lalu di kawasan perumahan Puchong. Turut hadir saksi daripada dua pihak,” kata Muiz ketika dihubungi mStar.

Menerusi laporan mStar pada Isnin, Nadia atau nama sebenarnya Nadia Najwa Mohamed Rashidi mengesahkan dia dan bekas suaminya itu sah bercerai talak satu pada Jumaat lalu.

Kata pelakon berusia 31 tahun ini, perceraian tersebut dilakukan di luar mahkamah seperti yang diminta oleh Muizz yang berusia 30 tahun.

Saya doakan yang terbaik buat Nadia dan semoga dia dapat kebahagiaan yang dicarinya.

Sebelum ini, Muizz turut memuat naik status di Instagram seakan-akan memberi bayangan mengenai status rumah tangga mereka dengan mengatakan dia ingin memulakan kehidupan baharu.

Dalam pada itu, Muizz berharap dia tidak dikaitkan lagi dengan Nadia selepas ini dan akan sentiasa mendoakan agar bekas isterinya menemui kebahagiaan yang dicari.

“Saya harap kepada semua supaya jangan kaitkan saya bersama dia lagi. Saya doakan yang terbaik buat Nadia dan semoga dia dapat kebahagiaan yang dicarinya,” ujarnya.

Isu pergolakan rumah tangga pasangan ini hangat diperkatakan sejak Oktober lalu dan lebih mencetuskan tanda tanya apabila Muizz mendakwa Nadia berlaku curang terhadapnya.

Bagaimanapun pelakon drama Titian Takdir itu menafikan semua tuduhan yang dilemparkan terhadapnya sebelum ini malah menyifatkan ia sebagai fitnah semata-mata.

Di lamar di hadapan Menara Eiffel

Sebelum ini Brian mengumumkan telah menerima lamaran kekasihnya yang dikenali dengan Mu’izz Nasruddin dengan memuat naik sekeping gambar di akaun Instagram (IG) miliknya.

Menerusi entri di IGnya, Nadia berkongsi gambar ketika dilamar kekasihnya semasa berada di hadapan bangunan Menara Eiffel, Paris.

“Definitely YES,” tulisnya ringkas.

Terdahulu Menurut Muizz, dia sudah cuba sedaya-upaya menyelamatkan rumah tangga mereka, namun menemui jalan buntu.

” Status kami sehingga kini masih suami isteri, tapi hampir tiga bulan isteri tidak tinggal bersama di rumah saya.

” Saya tak pernah halau dia dan sudah berkali-kali meminta dia balik tapi dia tidak mahu,” katanya kepada Harian Metro.

Muizz yang berkahwin dengan Nadia kurang setahun lalu berkata, ketika ini isterinya tinggal di rumah ibunya.

” Saya cuba untuk menghubungi ibu dan keluarga dia untuk selesaikan masalah, tapi sia-sia.

” Saya cuba yang terbaik untuk menyelamatkan perkahwinan ini tapi dia tidak memberi kerjasama,” katanya.

Menurut Muizz, segala perkongsiannya di Instagram sebelum ini yang mengatakan dirinya dikhi4nati dan diani4ya itu adalah benar.

” Perkongsian di Instagram sebelum ini memang benar. Saya dihiina, dihalau, dikhi4nati dan diani4ya.

Ada bukti isteri berlaku cvrang

” Saya ada bukti yang cukup mengatakan isteri saya berlaku cvrang terhadap saya.

” Saya ambil keputusan untuk keluarkan kenyataan sebab dia sudah berlebihan dengan mem4lukan saya dan tidak menghorm4ti saya sebagai suami serta keluarga saya.

” Dalam masa sama, dia memberitahu orang dalam industri hiburan semua yang berlaku adalah salah saya kerana tak sediakan kehidupan yang dia mahukan.

” Saya sangat-sangat kecewa,” katanya yang melihat percer4ian adalah pilihan terakhir yang dimilikinya.

Terdahulu menerusi laporan Harian Metro , Muizz enggan mengulas mengenai dakwaan pelakon Aidit Noh menjadi orang ketiga dalam hubungan mereka.

Muizz juga sebelum ini ada memuat naik gambar dan kapsyen berbaur kekec3waan sehingga mengundang pertanyaan dalam kalangan netizen berhubung status rumah tangga mereka.

Muizz dan Nadia mendirikan rumah tangga pada 9 November tahun lalu di Magica Hall, Shah Alam selepas dua tahun berkenalan.

‘Saya dah cer4i, alhamdulillah syukur’ – Nadia Brian

Nadia atau nama sebenarnya Nadia Najwa Mohamed Rashidi menerusi Instagramnya melahirkan perasaan lega dengan keputusan terbabit.

“Assalamualaikum semua. Ya, betul saya sudah bercerai. Alhamdulillah saya sangat bersyukur setelah beberapa lama digantung tanpa tali akhirnya saya sudah bercer4i.

“Terima kasih Allah, keluarga, rakan-rakan serta semua yang mendoakan semuanya berakhir dengan baik. Dan saya harap semua pihak jangan kaitkan saya dan keluarga saya dengan pihak sana.

“Sekarang masing-masing boleh teruskan kehidupan dengan lebih aman. Fokus saya sekarang ini adalah keluarga dan kerjaya. Terima kasih semua,” katanya.

Difahamkan penceraian berlaku diluar mahkamah apabila Muizz melafazkan cerai pada jam 8.20 malam.

Terdahulu rumah tangga mereka mula bergolak sejak Oktober lalu dan menjadi bualan hangat apabila Muizz mendakwa Nadia berlaku cur4ng terhadapnya.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*