Niat Gadis Nak Pergi Hantar Susu Nilofa Dakwa Kena Gangguan Berbaur luc.ah Oleh Anggota P0lis, Siap Kena Gelak Ramai2

Sebelum ini beberapa bulan lepas pernah kecoh dimedia sosial dimana kecoh tentang 2 orang gadis yang berasingan telah ditahan anggota polis ketika sekatan jalan raya.

Seorang gadis selepas ditahan telah diminta nombor telefon dan dikatakan anggota polis tersebut telah menghantar pesanan ringkas kepada gadis tersebut.Manakala bagi seorang lagi gadis telah ditahan di sekatan jalan raya tetapi apa yang berlaku memang satu pengalaman yang menyedihkan.Kedua dua kes telah diambil maklum oleh pihak PDRM dan siasatan dan tindakan sudah pun diambil.

Terbaru, lain pula ceritanya apabila seorang gadis ini tularkan salah laku seorang anggota polis yang mengeluarkan kata-kata yang menyinggung perasaan gadis terbabit.

Gadis ini telah ceritakan apa yang terjadi di laman Twitternya. Dia menyatakan bahawa dia telah di tahan oleh polis di sekatan jalan raya, dan setelah ditanya dia hendak kemana, gadis ini memberi tahu dia ingin menghantar susu Nilofa.

Menurut gadis ini, anggota Polis yang munkin bernama ‘Logan’ telah keluarkan kata-kata berbaur lucahh, dimana dia berkata “u perah sendiri ke susu tu?”. Selepas itu anggota polis dan tentera lain telah ketawa ramai-ramai.

Kejadian berlaku di Exit Putrajaya to SKVE/LDP pada pukul 9:05 pagi, 27 March 2021, menurut gadis yang terbabit ini. Gadis terbabit bersasa amat malu dan telah ‘mention’ pihak PDRM dalam twitnya.

Etika Kerja pula adalah berkaitan dengan amalan dan perbuatan beretika selaras dengan peraturan dan norma dalam sesebuah organisasi. Lazimnya ia merangkumi perbuatan serta perilaku yang dianggap baik untuk organisasi dan yang memberi makna kepada pekerja dalam urusan sehariannya. Etika Kerja juga berkaitan dengan sikap individu terhadap pekerjaan, di samping penglibatan, serta komitmen terhadap kerjanya.

Kod Etika kerja menggariskan atau menggabungkan di antara nilai-nilai teras (core values) iaitu amanah, benar, ikhlas dan bersyukur dan nilai-nilai kembangan untuk dihayati dan diamalkan oleh seluruh mereka yang bekerja, khususnya didalam sektor awam.

Komen Orang Ramai

Sumber:Twitter_MaliniIdris via https://www.two.e-kesah.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*