Neelofa bersyukur majlis berjalan lancar, sekali netizan tak puas hati tak Patuh SOP. Akhirnya Pihak Polis Masuk Campur ,Ini Tindakan Telah Dibuat Oleh Pihak Polis

Kuala Lumpur: Polis sudah membuka kertas sia.satan dan akan memanggil penganjur majlis pernikahan selebriti popular, Neelofa, 32,dengan pelakon dan pendakwah bebas, Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz, 26, berhubung prosedur operasi standard (SOP).

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, kertas sia.satan sudah dibuka mengikut Se.ksyen 21A Ak.ta Pen.cegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (A.kta 342).

Menurutnya, siasatan mendapati majlis yang berlangsung itu gagal mematuhi SOP ditetapkan dan tiada penjarakan fizikal.

“Susulan itu kita akan memanggil penganjur bagi membantu siasatan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Harian Metro semalam melaporkan selebriti popular, Neelofa, 32, selamat diijabkabulkan dengan pelakon dan pendakwah bebas, Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz, 26, di hotel di sini.

Pasangan itu dinikahkan adik Neelofa iaitu Mohd Aqief Mohd Noor.

Neelofa atau nama sebenarnya, Noor Neelofa Mohd Noor menerima mas kahwin berupa sebentuk cincin.

Neelofa bersyukur majlis berjalan lancar, sekali netizan tak puas hati pasal benda ni

HASRAT dan impian pasangan selebriti, Noor Neelofa Mohd Noor serta Haris Ismail atau dikenali sebagai Pencetus Ummah (PU) Riz untuk mendirikan rumah tangga akhirnya terlaksana pada pagi Sabtu.

Diraikan dalam suasana penuh romantis dengan dekorasi bunga putih, diiringi alunan zikir dan lagu-lagu nasyid, pasangan ini sah bergelar suami isteri dengan sekali lafaz tepat jam 11.43 pagi.

Berkongsi detik perkenalan dan keistimewaan Haris di matanya, Neelofa atau nama penuhnya Noor Neelofa Mohd Noor mendedahkan sikap lemah lembut dan kematangan pendakwah bebas itu telah memikat hatinya.

“Sejujurnya, saya mula mengenali Haris pada tahun 2017. Sekitar bulan Jun kalau tak salah.

“Kemudian pada 2018, saya bekerjasama buat kali pertama dengannya untuk sebuah projek. Selepas kolaboratif tersebut, kami tidak berhubung sehinggalah setahun kemudian.

“Dari titik pertemuan semula itu, kami mula mengenali hati budi masing-masing. Dia merupakan seorang yang sangat baik, lemah lembut dan matang. Apabila berbual dengannya, kita boleh bincangkan banyak hal dan ia membuatkan saya berasa selesa.

“Dia juga merupakan seorang pendengar yang baik dan sentiasa cuba membantu memberi solusi jika saya menghadapi sebarang kesukaran atau masalah,” katanya.

Ditanya soal cahaya mata, Neelofa berkata, mereka tidak menolak untuk dikurniakan cahaya mata secepat mungkin.

“Seperti mana jodoh, perihal zuriat juga saya serahkan kepada aturan Yang Maha Esa. Jika diberikan rezeki dalam masa terdekat, saya terima dengan tangan terbuka.

“Harapan kami, semoga ALLAH SWT sentiasa memberikan rahmat kepada keluarga kecil yang baru sahaja kami bina dan semoga setiap rahmat itu dapat memupuk hubungan kami sebagai pasangan suami isteri.

“Saya juga ingin berterima kasih kepada semua yang sentiasa mendoakan yang terbaik untuk saya dan juga suami,” ujarnya.

Usahawan dan pengacara popular itu dan Haris selamat diijabkabul dengan sekali lafaz dalam satu majlis yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di ibu negara.

Pada majlis itu, ijab kabul telah disempurnakan oleh adik kandungnya, Mohd Aqief Mohd Noor yang juga menjadi wakil wali bapa mereka, Mohd Noor.

Neelofa atau nama sebenarnya, Noor Neelofa Mohd Noor menerima mas kahwin daripada Haris dalam bentuk sebentuk cincin.

Hadir sama pada acara pernikahan itu adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri; ahli keluarga Neelofa iaitu Datuk Halim Khan dan Datin Noor Kartini serta ahli keluarga Haris; Datuk Seri Ismail Nobat dan Datin Seri Normah Johari.

Pasangan ini mengikat tali pertunangan pada 1 November 2020 dalam sebuah majlis tertutup yang hanya dihadiri keluarga kedua belah pihak.

Netizan tegur pasal SOP

Dalam pada itu, ada di kalangan netizan menunjukkan beberapa keping gambar yang tiada jarak sosial ketika majlis berlangsung

Berikut beberapa komen dari netizan mengenai SOP majlis terbabit

Pelakon Zul Yahya juga melahirkan perkara yang sama di laman facebook beliau

Majlis ikut SOP

Dalam pada itu, menyentuh mengenai majlis akad nikah mereka yang diadakan di hotel, Neelofa berkata, dia bersyukur kerana majlis yang dirancang selamat dilangsungkan.

Biarpun terikat dengan kekangan setelah tempoh Perintah Kawalan Pergerakan 2.0 kembali dilaksanakan bermula 13 Januari lalu, namun bekas pengacara MeleTOP itu bertuah kerana mendapat team yang bagus.

“Alhamdulillah majlis yang kami rancang selamat dilangsungkan. Pereka majlis perkahwinan kami iaitu Reka Teemor berjaya merealisasikan keseluruhan dekorasi hanya dalam sekitar sebulan.

“Walaupun ada kekangan berlaku apabila kerajaan mengumumkan PKP2.0 pada awal tahun ini, tetapi saya sangat bersyukur kerana apa yang dirancang, dapat dilaksanakan pada hari ini.

“Kami dan Reka Teemor bersetuju untuk menggunakan rona putih sebagai satu-satunya warna dalam majlis ini dan mengambil inspirasi di Jabal Rahmah untuk dekorasi keseluruhan,” katanya.

Berkongsi berkaitan kerjayanya, Neelofa berkata, dia akan meneruskan karier sebagai usahawan biarpun sudah bergelar isteri.

“Buat masa ini, saya tidak terfikir untuk berehat sementara kerana banyak hal bisnes yang perlukan pemantauan saya walaupun selepas majlis berlangsung.

“Selain beberapa produk baharu yang dilancarkan di bawah jenama minuman Nilofa, koleksi raya Naelofar juga baru sahaja dilancarkan. Memang agak sibuk, tetapi saya cuba untuk membahagikan masa menguruskan rumah tangga.

“Bukan itu sahaja, saya dan Haris ada berkolaboratif menubuhkan Markaz Tijaari dan kami akan memberi fokus kepada Markaz Tijaari terlebih dahulu.

“Bagi pelan jangka masa panjang pula, kami juga merancang memperkenalkan produk-produk lain di bawah jenama tersebut, Insya-ALLAH,” kongsinya.

Corat-coret

1. Kira-kira 150 tetamu telah hadir menyaksikan penyatuan pasangan ini. Mereka yang hadir perlu mematuhi kod pakaian serba putih yang ditetapkan. Manakala wanita yang tidak berhijab, diminta memakai selendang, juga berwarna putih.

2. Jabal Rahmah menjadi tema majlis perkahwinan pasangan ini.

3. Pereka perkahwinan, Reka Teemor menggunakan empat tan bunga segar terdiri daripada bunga ros putih, orkid putih, baby breath dan empat jenis bunga lain sebagai hiasan pelamin.

4. Majlis pernikahan pasangan ini diiringi alunan zikir dan persembahan istimewa daripada kumpulan In Team dan Lah Ahmad.

5. Neelofa menggunakan khidmat Sharman Yee sebagai jurusolek dan busana merupakan hasil rekaan Alia Bastamam.

6. Adik Neelofa, Mohamed Aqief Mohd Noor yang menjadi wali dilihat sebak ketika memulakan upacara pernikahan. Dia mengambil masa kira-kira seminit sebelum memulakan kembali upacara akad nikah.

7. Ketika sesi santapan, ruangan makan beradab pengantin ditutup dengan kain putih bagi memberi ruang privasi kepada Neelofa.

8. Tetamu yang hadir diberikan cenderahati istimewa berupa rantai Swarovski, gincu bibir jenama Lancome dan Dyptique from Kens Apothecary.

9. Pengacara Ahmad Fedtri Yahya menjadi pengacara majlis, manakala antara rakan artis lain yang hadir adalah Datuk Rizalman, Awal Ashaari, Scha Alyahya, Hannah Delisha, Izara Aishah, Kilafairy dan Shalma Ainaa.

10. Pasangan pengantin baharu, Engku Emran dan Noor Nabila turut menjadi perhatian ramai. Turut hadir sama, si cantik Engku Aleesya yang tampak mesra dengan ahli keluarga Neelofa.

Empat tan bunga segar utk majlis Lofa, tapi ‘doorgift’ Neelofa yg buat ramai tercengang selepas netizen periksa harga di internet

Rasanya belum cukup lagi cerita tentang perkahwinan selebriti terkenal Noor Neelofa Mohd Nor dan Muhamad Haris Ismail yang sememangnya boleh di sebut sebagai ‘Wedding Of The Year’.

Dari pelamin indah bertemakan Jabal Rahmah dan busana serba putih yang digayakan olehnya, semua menjadi bahan perbualan warganet di media sosial.

produk barangan mewah

Selain daripada itu, perkara lain yang menjadi tumpuan adalah doorgift yang diberikan kepada tetamu yang hadir pada majlisnya membuatkan warganet ‘tercengang’ apabila mengetahui harga sebenar saguhati tersebut.

Menu udang galah besar!

Para hadirin telah diberikan produk kecantikkan mewah dengan harga ratusan ringgit serta barangan kemas swaroski yang diketahui mempunyai harga yang tinggi.

Bukan itu sahaja, menu jamuan juga pastinya membuatkan ‘rakyat biasa’ menangis kerana mengetahui harga dan kos untuk semua itu.

Semoga jadi kaya macam Lofa

Menerusi Twitter, warganet telah meninggalkan pelbagai komen seakan terkejut dengan doorgift serta menu mewah di majlis pernikahan Neelofa dan PU Riz.

Walau bagaimanapun, mereka sama sekali tidak berpandangan negatif kerana mengetahui kemampuan pasangan pengantin.

Tengok harga dia terus istighfar

“Sedangkan aku survey barang mur2 as a doorgift”

Masing-masing mampu dan Neelofa sendiri memang duta produk serta barang kemas tu. Tak salah rasanya beri dekat tetamu barang-barang best kan.

Empat tan bunga segar hiasi pelamin tema ‘Jabal Rahmah’ Neelofa-Haris

Majlis pernikahan Neelofa da PU Riz masih lagi menjadi tajuk utama semua media sosial pada hari ini. Dari busana yang digayakan sehingga menu makan beradab menjadi perbualan netizen.

Paling mencuri tumpuan sudah tentu tema Jabal Rahmah yang diketengahkan dalam majlis tersebut menjadi sorotan media dan warganet.

Memang cantik

Memilih Reka Teemor sebagai wedding planner untuk majlis istimewa ini, pelamin tersebut terlihat sangat cantik dengan dihiasi empat tan bunga ros putih segar yang dibentuk menjadi seperti gambaran Jabal Rahmah di tanah suci Mekah.

Tiga minggu ‘sorok’ dari paparazi

Hal ini dijelaskan sendiri pengasas dan pemilik Reka Teemor di ruangan Instagram apabila cuba sedaya mungkin ‘menyorok’ daripada paparazi selama hampir tiga minggu bagi merialisasikan pelamin indah itu.

Sememangnya konsep yang diketengahkan diinspirasikan daripada pergunungan tempat Adam dan Hawa bertemu.

Menerusi Mstar, pelamin indah itu difahamkan dihiasi dengan 4 tan bunga segar dari beberapa jenis bunga berbeza seperti mawar putih, orked dan baby breath.

Sehubungan dengan itu, pihak Reka Teemor mendoakan agar pasangan mempelai iaitu Neelofa dan Haris akan terus menjadi penyejuk hati masing-masing dan saling melengkapi antara satu sama lain.

Reka Teemor merupakan pereka dan perunding perkahwinan yang kerap menjadi pilihan selebriti tiap kali melangsungkan perkahwinan.

Sentuhan magis daripada pasangan suami isteri iaitu Faiz Sabari dan Rozana Mumtaz sentiasa berjaya mencuri perhatian warganet kerana begitu kreatif dan eksklusif mengikut tema yang diminta oleh pelanggannya.

Sumber Hmetro/OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*